Araştırmaya göre, Türkiye’de tüketiciler beyaz eşya alırken en çok
kalite, inovasyon ve enerji verimliliğine odaklanıyor. Araştırma, BSH Ev
Aletleri tarafından İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Antalya, Bursa,
Denizli, Diyarbakır, Edirne, Erzurum, Gaziantep, Konya, Kayseri, Manisa,
Samsun ve Trabzon’da 1384 kişi ile yüz yüze görüşmeler sonucunda
gerçekleştirildi.

İnterpromedya tarafından yapılan araştırma, Türkiye’de beyaz eşya kullanıcılarının profilinin ve alışkanlıklarının yanı sıra beyaz eşya satın almada önem verilen kriterler ve gelecekte beyaz eşyaların sahip olması istenen özellikler gibi birçok önemli bilgi ortaya koydu.
Araştırma sonuçlarına göre, beyaz eşya satın alma kararında en fazla etkili olan kriter yüzde 66 oranla "kalite" olurken, ikinci en önemli kriter yüzde 47’lik oranla "ürünün yenilikçi olması" olarak gösteriliyor. Satın almaya önemli ölçüde etki eden bir diğer faktör ise yüzde 28,7’lik oranla enerji verimliliği olarak öne çıkıyor. Sıralama, fiyat yüzde 27,5, servis kalitesi yüzde 18,2, tasarım yüzde 17,6 ve marka bilinirliği yüzde 9,5 şeklinde devam ediyor
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder