15 Mayıs 2013 Çarşamba

Türkiye, İtalya’yı da geçti beyaz eşyada dünyanın en en büyük üretim merkezi oldu


Türkiye, İtalya’yı da geçti
Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, dünyada 146 milyar dolara ulaşan beyaz eşya sektöründe, Türkiye’nin İtalya’yı geride bırakarak en büyük üretim merkezi olduğunu söyledi.

Levent Çakıroğlu “Avrupa’da beyaz eşya sektöründe yaşanan olumsuzluklara rağmen, Türkiye’de iç pazar büyüklüğü 6.5 milyon adet ile rekor seviyede gerçekleşti. 2012’de Türkiye’de hem beyaz eşyada hem de LCD TV’de sektörün, gayri safi milli hasıladaki büyümenin üzerinde büyüyeceğini öngörüyoruz” dedi.

İsteksizlik devam eder

Antalya’da düzenlenen ve 1270 yetkili satıcının bulunduğu Arçelik Yetkili Satıcılar Toplantısı’nda konuşan Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, ABD kaynaklı finansal kriz sonrasında Avrupa Birliği’nin borç kriziyle mücadelesinde ciddi yaralar aldığı bir yılı geride bıraktığını belirterek, şunları söyledi: “Dünya ekonomisi, Euro Bölgesi ekonomilerinde yaşanan sıkıntıların devam etmesi ve diğer bölgelere de yayılması riski ile karşı karşıya. Hem Amerika’da hem de Avrupa’da büyüme beklentileri zayıf. Avrupa’daki bankaların sermaye sıkıntısı, kredi iştahını frenledi. Bu isteksizliğin 2012’de de devam etmesi bekleniyor.”
Mustafa Koç, “Euro Bölgesi için büyüme oranı yüzde 1 ile 2 arasında sınırlı kalmış görünüyor. Orta ve Doğu Avrupa Bölgesi için beklenen yüzde 5’ler seviyesinde. Sevinerek ifade etmeliyim ki Türkiye’nin 2011 için beklenen büyüme oranı yaklaşık yüzde 8.3 seviyesinde. Türkiye 2011’i dünyanın en çok büyüyen ikinci ekonomisi olarak tamamlayabilir.”

Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Levent Çakıroğlu ise, “Türkiye, beyaz eşya sektöründe İtalya’nın önüne geçerek, en büyük üretim merkezi haline geldi” dedi.

Satışların yüzde 53’ü yurtdışına

ARÇELİK’in 2011’de Türkiye’de sektörün üzerinde büyümeyi başardığını belirten Levent Çakıroğlu, pazar liderliğini sürdürdüklerini açıkladı. Arçelik’in Avrupa pazarında, Türkiye’nin de dahil olduğu 27 ülke toplamında, adet bazında 3’üncü sırada yer aldığını söyleyen Çakıroğlu, şöyle konuştu: “Batı Avrupa’da beyaz eşyada pazar payını en çok artıran şirketiz. İngiltere’de, buzdolabı ve dondurucunun ardından çamaşır makinesinde de pazar liderliğine yükseldik. Romanya’da liderliğimizi sürdürdük. Fransa ve Polonya’da, beyaz eşyada pazar payını en çok artıran markayız. Afrika, Ortadoğu ve Türk Cumhuriyetlerinde gücümüzü artırdık. Grundig ile Almanya ve İskandinavya’da ciromuzu yüzde 40 büyüttük. 2011’de ciromuzu yüzde 22 artırarak 8.5 milyar TL’ye yükselttik. Satışlarımızın yüzde 53’ünü yurt dışına yaptık.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder